pondelok, 30. decembra 2013

Čo si mi dal

Ahojte :)

Viete čo? Tento rok bol pre mňa jeden z najzlomovejších bodov v mojom živote, ak aj náhodou nebol úplne na vrchole tejto priečky. Zažila som toho toľko, že pri pohľade spätne na celý ten priebeh sa mi nechce veriť koľko vecí a udalostí som prekonala po citovej stránke, po psychickej, fyzickej a ktovie ešte aké stránky existujú. Vyberte si.

Pamätám ako som sa pred rokom o takomto čase mordovala otázkami, ktoré som sa mala naučiť aby som bola prijatá na medicínu. Vedela som kam chcem prísť a čo chcem dokázať, nielen ostatným ale hlavne sama sebe a podarilo sa. Ináč som si prežívala opäť nejaké rany v mojom pomaly umierajúcom vzťahu a cítila som, že človek, ktorý bol stredom môjho vesmíru sa mi vzďaľuje tak ďaleko ako len môže. Na základe toho mi život ukázal, že ja to zvládnem, že sa nemusím báť, pretože mám viac a mám okolo seba ľudí, ktorí pri mne boli a pomáhali mi. Ale tým hlavným, ktorý na toto celé dohliadal a držal ma stále za ruku bol On - Boh :)


Poviete si, že "ouha, aká kresťanka"...želala by som si aby to tak aj naozaj bolo ale mám ďaleko, no napriek tomu, že On to vie, pomáha mi a nepustil ma na celej tejto ceste, ktorou kráčam už 20. rok. Nikdy som si jeho prítomnosť neuvedomovala tak ako dnes a poviem vám, že každý človek by mal asi poriadne padnúť na hubu, mal by byť zlomený tak aby cítil, že mu krváca srdce a najradšej by si ho vytrhol a dal preč len preto, aby necítil každý tlkot, ktorý tak bolí. Vtedy som pochopila a našla miesto kde stojí On, stačí už len k nemu kráčať.

Občas som vzdialenejšia, občas bližšia, no viem, 
že je pri mne a najmä vtedy keď ho najviac potrebujem.

Viete, neviem ako je možné ale tento rok, od toho momentu čo som k Nemu pristúpila bližšie a stále potom keď ma opäť niečo zlomilo, nebolo to už to isté. Akoby zrazu existovalo miesto, ktoré ostane v mojom srdci navždy celé. Chápete, niečo čo drží všetko pokope aj keď naokolo je riadny bordel z tých rozlámaných kúskov. Vôbec nie som kresťanka, taká aká by som mala byť alebo ako sa to proste chápe. Neuznávam spovede, neuznávam kadejaké sviatky v kalendári len preto, že tam sú napísané a tak je to zaužívané, nedele a pod. ja proste idem k Bohu, teda do chrámu vtedy keď to tak cítim, keď chcem. Vtedy to má pre mňa jediný význam a zbožňujem chvály kde sa stretneme mladí veriaci a spoločne môžeme spojiť naše prosby a sily a vtedy cítite tú nekonečnú energiu, ktorá vám prúdi telom akoby vás niekto objímal. To je On a jeho láska.

Odteraz proste viem, že nech sa stane čokoľvek nikdy nie som sama. Nikdy. Vždy, ak sa mi to zdalo poslal mi niečo, čo mi ukázalo opak. Ako v marci, ak dobre pamätám ma zavolal bližšie k sebe, potom opäť v júni mi poslal do života človeka, ktorým mi ukázal, že existuje niekto, kto proste môže byť "the one" , taký zo snov, no aby to nebolo ľahké musela tam byť nejaká prekážka. Ja verím, že na základe toho som sa mala asi učiť a ja som sa naučila. Nezmenila som sa v tom, že viac konám srdcom než rozumom ale dal mi silu zvládnuť aj zlé rozhodnutia, ktoré mi vzápätí vrátili ranu. Dal mi aj vytrvalosť aby som si šla za svojím cieľom, ktorý nebol ľahký ale povedal, že na to máš len sa neboj, podržím ťa. Dal mi všetko čo som chcela a aj napriek tomu aké hlúposti často robím, pričom viem, že nie sú správne ale z nejakého dôvodu ich stále opakujem mi pomáha a stojí pri mne, ľúbi ma.


Ak toto čítate do konca obdivujem vás. Čítate môj 100. článok na tomto blogu. Začínala som písať keď mi v ušiach hrala pieseň pripomínajúca mi už spomínané udalosti z júna :) a končím ešte neviem akou piesňou :D ale jedno je isté, že tento rok urobil v  mojom živote neskutočne veľký krok nielen navonok so mnou ako osobou a s mojim rastom a vekom ale aj s mojim vnútrom. Dal mi silu, vieru, lásku, vytrvalosť, úžasných ľudí - anjelov, nehasnúcu nádej a chuť ísť vďaka tomu ešte ďalej. Ale už len s Ním lebo on ma jednoducho nepustí a keďže mu verím, nechám sa viesť.

Skončila som pri piesni I can´t make you love me :) výstižné, ha? Pravda, I can´t...ale dokážem mnoho iného, ostatné príde samo keď to najmenej čakáte ;)

Prajem vám všetko dobré do nového roku a aby ste poriadne oslávili Silvestra! Dávajte pozor na petardy a ak kašlete na predsavzatia ste moji ľudia ;) :D 


30 komentárov:

  1. wow, netypický, iný, výstižný, povzbudzujúci článok... :) každopádne aj tebe šťastný nový rok... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. zaujímavo napísané.. myslím, že taký pád na hubu teraz prežívam asi ja.. no dopriala by som to aj niekomu inému :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi áno ale pozri sa, mňa to posilnilo a teraz ma len tak niečo nezlomí...ber si z toho zlého niečo čo ti dodá silu a nezlomí ťa ani za nič, ono sa ti to v budúcnosti vráti dvojnásobne ;)

      Odstrániť
  3. ano dočitala som ho až dokonca pretože ma zaujal, tiež som veriaca už od malička ma to učili a v uplne všetkom maš pravdu čokolvek ťa položí stojí pri tebe on a nedovoli aby si to vzdala ta viera v neho ťa posúva ďalej a vieš že je stále pri tebe a pomáha ti.. :) Prajem ti všetko dobre v ďalšom roku...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jééj, vážim si snahu a pekný komentár :) Vidím, že dobre vieš o čom vravím tak nie je čo dodať ;)

      Odstrániť
  4. Jsem dojatá. Přísahám, že mám slzy v očích. Musím přiznat, že už od té doby, co jsem poprvé objevila Tvůj blog jsi mi přirostla k srdci:) Jsi pro mě naprosto výjimečný člověk (i když Tě znám jen přes písmenka) .. Ani neumím s přesností určit v "čem" ale v něčem jsme si podobné:) Myslím si, že každej z nás by měl v NĚCO věřit. Pro někoho to může být Vesmír, pro někoho Bůh, to je na každém, jak tomu říká, ale důležité je věřit!

    Přeju Ti, aby jsi do Nového roku vročila pravou nohou a byl to ten nejfenomenálnější rok všech dob! Vážně Ti přeju jen to nejlepší a nejkrásnější :)) Aby jsi získala spoustu nových zkušeností a zážitků:) Aby jsi rok 2014 prožila s lidmi, které máš ráda:) .. zkrátka, ŠŤASTNEJ NOVEJ ROK!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vendulka si strašne zlatá a neskutočne si ťa preto vážim :) Také veci človeka zahrejú pri srdiečku a fakt si ma veeľmi veľmi potešila, že aj takto môžem niekoho potešiť :)
      A presne tak, nemusí to byť pre niekoho práve Boh ale ide o tú vieru, ktorú v sebe človek má a už len vďaka nej sa nedá nijak položiť :)
      Ďakujem krásne za prianie :-*

      Odstrániť
  5. Na to že ja sama som neveriaca, myslím že je dobré keď máš niekoho (niečo) k čomu sa obrátiť, keď ti je najhoršie. :) Som rada že si Boha našla, a prajem ti len to najlepšie! :)
    Mimochodom, rok 2013 bol aj pre mňa najhorším, najmä po emocionálnej stránke, takže nie si sama :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som spomínala v predchádzajúcom komentári, ide práve o tú vieru, ktorú by mal v sebe človek mať aby sa mu ľahšie žilo :) Robí ho to silnejším :)
      A to mi je ľúto toho roka 2013, no máme tu ďalší a s ním aj ďalšiu šancu napraviť to a vynahradiť si všetko zlé čo sa stalo ;) Nech sa ti darí už od začiatku :)

      Odstrániť
  6. Happy New Year 2014 ♥
    alexxieofficial.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Veľmi pekný článok, vidno, že si si tiež prežila ťažké obdobie, ale hlavne, že si sa predsa len dokázala znova postaviť :-) Aj ja začínam mať čoraz väčší pocit, že prosto niektorí ľudia neprídu do nášho života len tak náhodou, ale sú tu aj preto, aby nám udelili isté lekcie a my sme mohli byť potom silnejší, aj keď to občas veľmi bolí...ale stojí za to. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je veľká pravda :) Práve na to som prišla aj ja, že nič nie je náhoda ale tak to má byť :) Proste ak aj niečo nevyjde, poučíme sa, vstaneme a ideme ďalej tak aby sa to neopakovalo a veľa krát to zistíme aj vďaka ľuďom, ktorých stretneme :)

      Odstrániť
  8. je úžasné, že cez svoj blog ukazuješ na Boha :) krásny ďalší rok ti prajem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S oneskorením ale aj ja tebe ;) A Boh je najlepší aj keď nám veľakrát dáva skúšky, ktoré testujú našu vieru :)

      Odstrániť
  9. mohla by jsi napsat článek o nejoblíbenějších kouscích z tvýho šatníku? :) mě by zajímalo, jak se oblíkáš :P :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fakt? To je dobrý nápad na článok náhodou, nebol by to problém :) Akurát si na to nájsť čas :)

      Odstrániť
  10. Odpovede
    1. Ďakujem krásne, som rada, že sa ti páči :)

      Odstrániť
  11. Už se mi stýská :( po tobě a tvých článkách :P:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej to je milé :) Snáď sa to čoskoro zmení s tým mojím písaním :)

      Odstrániť
  12. Mně taky chybíííš :P♥

    OdpovedaťOdstrániť
  13. a já doufám, že ses na nás nevyprdla a nepíšeš jen proto, že máš zkoušky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niee blog, neruším ani nič podobné, chcem ho mať a písať ale nedá sa to stále :(

      Odstrániť